„1001“ причини да пазаруваме от малките магазинчета
Пазарувайки в кварталния магазин, подкрепяме местната икономика и работните места в общността по местоживеене
Малките магазинчета разчитат на териториалната и емоционална близост, която намира израз в личното отношение към клиентите и внимателен подбор на асортимента. Тъй като посетителите са сравнително постоянни, обикновено продавачът познава всекиго по лице, нерядко и по име. Бонусът на това е, че можем да получим усмивка, поздрав и като цяло много по- вежливо и внимателно обслужване. Доверителните отношения, които се изграждат в едно малко магазинче, дават възможност понякога да пазаруваме на вересия. На всеки му се е случвало поне веднъж да си забрави портфейла или да свърши парите. В магазина, където ни познават може да ни разрешат да си купим като ни „запишат в тефтера“. Е, разбира се ако не сме коректни и не се издължим, следващ път няма да има.
Най-голямото предимство на кварталния магазин е, че той е на пешеходно разстояние от нашия дом. Това ни спестява време, усилия и не на последно място разходи за пътуване. Пазарувайки в кварталния магазин, подкрепяме местната икономика и работните места в общността по местоживеене.
Местните малки магазини обикновено предлагат асортимент от стоки, които отговарят на основните ни нужди. Така пазаруваме бързо и лесно намираме това, което ни трябва. Едновременно с това пестим и средства, тъй като купуваме неща само от първа необходимост.
Дребният бизнес е източник на креативност и оригиналност. Това особено важи за представителите на художествено-занаятчийския бранш, които предлагат ръчно изработени предмети. Смело може да кажем, че малките предприемачи са цвета на пазара. Те не само предлагат уникални стоки и услуги, но могат и да ги съобразят изцяло с нашия индивидуален вкус. Така че, ако търсим нещо „по- така“ за да зарадваме близък, забравете за веригите. Там цари шаблон и скука.
Важно е да бъде подчертан и фактът, че малките магазинчета залагат на продукти със значително по- високо качество, доставени от местни локални производители, които не са представени в големите търговски вериги поради невъзможност да издържат на конкуренцията с големите играчи.
Макар и пазарният дял на хипермаркетите да расте непрекъснато, редица проучвания сочат, че българинът е традиционалист в пазаруването, обича личния контакт и близките до дома му локации. Това означава, че малките магазини имат своето място и бъдеще. И докато чакаме държавата да се погрижи за малкия и среден бизнес, всеки от нас може да даде своя принос като открие поне една лична причина да пазарува в тях. По този начин ще подпомогнем хиляди свои съграждани, за които семейният бизнес е единственото средство за препитание, и които ежедневно водят трудната борба за оцеляване.
Може би пък любовта между собствениците на малката книжарничка и веригата за книги от култовия филм „Имате поща“ е ключът за мирното съвместно съществуване на „малките“ и „големите“ в бизнеса под формата на полезна за обществото ни симбиоза.
Присъединете се към нашата общност в Telegram ТУК!
Коментари