„Спа център Изток“: Данъкоплатците плащат, водата тече трети месец

Ситуацията в ж.к. „Изток“ не е изолирана. Хора от други квартали, включително „Дружба“, съобщават за подобни случаи на продължителни течове и забавени ремонти.

Жители на ж.к. „Изток“ сигнализират за сериозен проблем, който продължава вече няколко месеца. В непосредствена близост до блок 23 на бул. „Цариградско шосе“ гореща вода от топлопреносната мрежа на „Топлофикация София“ продължава да изтича без прекъсване от август месец. Водата не само се процежда по улицата, но и е наводнила мазета и подземен трафопост, което поражда опасения за безопасността на живеещите в района.

Живущи в блока разказват, че проблемът е бил забелязан още през лятото. Подадени са няколко сигнала към „Топлофикация София“, включително официална жалба на 12 септември. Първоначалната реакция на дружеството се е изчерпала с поставяне на ограничителна лента край мястото на теча, след което повече действия не са последвали.

През това време водата продължава да тече ежедневно. Хората от блока споделят, че мазетата са наводнени, а подземен трафопост, който захранва района с електричество, е бил „догоре във вода“. Жителите изразяват тревога от възможен риск за токови удари и аварии, които биха могли да засегнат не само сградата, но и околните квартали.

Освен това, водата, която изтича, е топла. Това поражда и друг въпрос – кой плаща за изхабената топлинна енергия. Според жителите, това на практика се поема от всички данъкоплатци и клиенти на „Топлофикация“, тъй като разходите в крайна сметка се натрупват в общите сметки. От дружеството обясняват, че клиентите на блока не плащат директно загубите по трасето, но жителите поставят под съмнение крайния финансов резултат за потребителите и бюджета на общинското дружество.

Ситуацията в ж.к. „Изток“ не е изолирана. Хора от други квартали, включително „Дружба“, съобщават за подобни случаи на продължителни течове и забавени ремонти. Това поражда усещането за системен проблем в управлението и поддръжката на топлопреносната инфраструктура.

Случаят в ж.к. „Изток“ поставя на дневен ред няколко ключови въпроса – за ефективността на поддръжката на общинските дружества, за безопасността на гражданите и за прозрачността при разходването на публични средства. Докато жителите продължават да чакат адекватни действия, горещата вода продължава да изтича вече трети месец. Гражданите настояват за бърза реакция, ясно обяснение и устойчиво решение, за да бъде предотвратена по-сериозна авария и за да не се налага обществото да плаща за пропуски в поддръжката на инфраструктурата.

Споделете с приятелите си

Коментари

Има 0 коментара за статията

Напишете коментар

За да добавяте коментари е необходимо да се впишете в системата
ВХОД